سوره انفال

 آيه 39: "و قاتلوهم حتی لا تکون فتنة ....

باكافران بجنگيد تا فتنه اى باقى نماند .

امام محمد باقر علیه السلام فرمود: "تأويل اين آيه هنوز نيامده است... و اين در زمان قيام قائم ما خواهد بود[1] .

[1] تفسيرمجمع البيان ج 4، ص 834.

برگرفته از سایت مهدی نت

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  سه شنبه سی ام خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 14:52;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  یک نظر

امروز، روز رقص حراست.

امروز همه آسمانیان به شکرانه برگزیدنت کِل می زنند و تمام خاکیان، آسمانی شدنت را پای می کوبند. تو هلهله شادباش زمینی؛ تو بیکرانگی معنا، تو ابدیت واژه های شعری. حرا، واژه واژه اشک شد و غزلباران اذان جبرییل را به تماشا نشست. حرا از خویش برآمد و به آسمان شد.

زمین شکافت و خاک های ترک خورده اش، سجدگاهت شد، ای از تبار نور و روشنی! حرا، قندیل روزهای بی خدا را شکست و در نور بارانی نجیب، ثانیه های مقدس را سجده کرد. زمان ایستاد و تو به تلاوت آیه های نور نشستی و خواندی به اذن پروردگارت؛ همان پروردگاری که تو را به زخمه زیباترین آواها نواخت و معراج را برایت تفسیر کرد.

امروز روز تکوین آیه های رسالت است. روز تجلّی رحمت الهی.

باران نور، دستان خسته تاریخ را روشن کرد و طلیعه ایمان بر بلندای انسانیت درخشید.

برترین تجلّی خدا در کسوت آفتاب، معراج را زمزمه کرد و برگزیده شد برای خواندن اولین آیات نور:

«إِقْرَاءَ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِیَ خَلَقَ...»

روز تکوین آیه‏ های رسالت ، روز تجلّی رحمت الهی، عید پیامبری محمّد مصطفی (ص) را به محضر مقدس حضرت ولیعصر (عج) و تمامی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم .

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  یکشنبه بیست و هشتم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 22:48;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  یک نظر

هنوز از پس لحظه های دور، نجواهای عاشقانه ات را می شود شنید.

حک کرده اند بر تن تمام خشت ها و ستون های زندان، مرام صبوری ات را.

اینک نوبت توست؛ گلی از بوستان فاطمه علیهاالسلام .

باز هم دستان پاییز کدورت

یاس غربت دیده ای را چیده هردم!

کرانگی ات را چهار گوشه زندان، تاب حضور ندارند. عطر سخن هایت، می نواخت جان های مشتاق را.

عطر سخن هایت، فرو می پاشید شیرازه قدرت پوشالی خفاشان شب پرست را.

عطر سخن هایت، در هجوم هوایی مسموم، به رویش فرا می خواند جوانه ها را.

نور حضورت چشم ها را به بیداری دعوت می کرد.

توطئه چیده شد؛ خورشید را، از آسمان ها گرفتند و در کنج زندان به زنجیر کشیدند، تا غل و زنجیرها، همدم اوقات آسمانی ات شوند و میله های زندان، پای ناله های شبانه ات قد بکشند.

چه کند این حلقه های آهنی، با این همه روسیاهی و شرمندگی؟

اما تاریکنای زندان هم نتوانست روشنان حضور تو را خاموش کند.

عطر نیایش های عاشقانه ات، حصارها را درهم شکست. چه جان های به خواب رفته ای که از حقیقت منتشرشده گلوی تو، جرئت جوانه زدن یافتند!

مگر می شود باب معرفت و حکمت را بست؛ وقتی که آن باب، باب الحوائج باشد؟!

دری گشوده ای از چشم اندازهای جاودانگی، رو به معصیت کارترین جان های گرفتار شده.

در ازدحام گرگ ها و خفاش ها جان پناه آهوان رمیده ای بودی که تشنه معرفت بودند.

در محبس هارون بودی، در حصار گرفتار بودی؛ اما باران حضورت بر هوای کاظمین می بارید. اعجازهای همیشه ات را میله های زندان هم جرئت حاشا نداشت. عطر نیایش های شبانه ات، پیراهن تقوا پوشاند بر قامت دقایق گناه کار.

اینک، به سر سلامتی آمده است دنیا، اندوه «رضا» را.

بهشت، در فراسو آغوش گشوده است رهایی ات را.

تابوت توست بر شانه های غریبی تاریخ. خداحافظ چهارده سال صبوری مطلق!

خداحافظ معصومیت محض در هجوم دقایق ظلم!

باب الحوائج! چهارده سال رنج مداوم، تمام شد.

غروب غربت آمیخته هفتمین آفتاب ولایت را به محضر مقدس حضرت ولیعصر (عج) ، مسلمانان و تمام آزادگان جهان، تسلیت و تعزیت می گویم.

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  شنبه بیست و هفتم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 19:59;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  بدون نظر

سوره الرحمن

دو باغ سبز و سيراب كه از فرط سبزى به سياهى مى زند.

اَيه اى است از سوره مباركه الرحمن.

يونس بن ظبيان می گويد: از امام صادق تأويل اين اَيه را پرسيدم. فرمود: "باغ ماى درخت خرما در عصر ظهور مهدى ، يا قبل از ظهور اَن حضرت بين مكه و مدينه به هم گسسته مى شوند". [1]

[1]امام مهدى از ولادت تا ظهور سيد محمد كاظم قزوينى ص 282

برگرفته از سایت مهدی نت

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  شنبه بیست و هفتم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 15:36;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  بدون نظر

سوره آل عمران

آيه83 افغير دين الله يبغون وله اسلم من في السماوات ...

آيا جز دين خدا را مى جويند؟ با آن كه آن چه در آسمان ها و زمين است، خواه وناخواه تسليم او هستند و به سوى او بازگردانيده مى شوند.

امام كاظم علیه السلام فرمود: "اين آيه درباره حضرت قائم ارواحنا له الفداء نازل شده است. هنگامى كه ظاهر شود، آيين مقدس اسلام را در شرق و غرب جهان، به يهود و نصارى و صائبان و ملحدان و مرتدان و كافران عرضه مى دارد... [1]

[1]المحجة ص 50اثبات الهداة ج3ص 549

برگرفته از سایت مهدی نت

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  پنج شنبه بیست و پنجم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 22:46;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  2 نظر

سوره إسراء

آيه 33 و من قتل مظلوما فقد جعلنا لوليه سلطانا ....

امام باقر علیه السلام فرمود: "حسين علیه السلام مظلوم كشته شد و ما اولياء وارث خون او هستيم، وقائم ما به خون خواهى حسين علیه السلام قيام خواهد كرد [1]

امام صادق علیه السلام نيز فرمود: منصور، قائم آل محمد علیه السلام است و چون ظهور نمايد، اقدام به خون خواهى حسين علیه السلام مى كند. [2]

"إسرى"به معناى به شب راه رفتن است. هفدهمين سوره قرآن و مکى است. از امام صادق علیه السلام روايت شده هر كس اين سوره را در هر شب جمعه تلاوت نمايد، نمى ميرد تا اين كه حضرت حجت ارواحنا له الفداء را درك كند و از جمله ياران آن حضرت باشد. [3]

[1]المحجة ص 128

[2]كامل الزيارا ت، ص63

[3] بحارالانوارج 92 ص 281.

برگرفته از سایت مهدی نت

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  پنج شنبه بیست و پنجم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 4:13;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  بدون نظر

سوره ابراهیم

آيه 5: ولقد ارسلنا موسي باياتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور و ذکرهم بايام الله .....

همانا ما موسى را با آيات خود فرستاديم، كه قوم خود را از تاريكى ها به سوى نور بيرون بياورد، و روزهاى خدا "ایام الله را به آن ها ياد آورى كند.

از امام باقر علیه السلام روايت است كه فرمودند: روزهاى خداوند سه روز است: روز قيام قائم ارواحنا له الفداء، روز رجعت و روز قيامت [1]

[1]ينابيع الموده ج 3 ص 242.

برگرفته از سایت مهدی نت

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  چهارشنبه بیست و چهارم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 2:41;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  بدون نظر

سوره کهف

در باب فضيلت اين سوره رواياتى آمده است. پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هركس سوره كهف را بخواند تا هشت روز از هرگونه فتنه اى محفوظ مى ماند، و اگر دجال در آن هشت روز خروج كند، خداوند او را از فتنه دجال مصون مى گرداند. [1] و در حديث ديگرى از آن حضرت آمده كه: هركس ده آيه از سوره کهف را از حفظ بخواند، فتنه دجال به او ضررى نخواهد رساند و هر كه تمام سوره را بخواند، داخل بهشت مى شود[2] و در خبر ديگرى از آن حضرت آمده كه فرمود: شما را دلالت نكنم بر سوره اى كه هنگام نزولش هفتاد هزار فرشته آن را مشايعت كردند كه عظمت آن ها بين آسمان وزمين را پركرده بود گفتند: چرا؟ فرمود: سوره اصحاب كهف هركس روز جمعه آن را بخواند، خداوند تا جمعه ديگر به اضافه سه روز او را مى آمرزد، و نورى بخشيده مى شودكه تا آسمان مى رسد واز فتنه دجال محفوظ خواهد ماند[3]

1]مجمع البيان، ج6، ص 447.

[2]همان.

[3]همان

برگرفته از سایت مهدی نت

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  سه شنبه بیست و سوم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 3:9;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  2 نظر

مسبحات

عنوان دسته اى از سوره هاى قرآن كريم است كه با تسبيح خداوند آغاز مى شود.

اين سوره ها عبارتند از: بني اسرائيل ، حديد، صف، حشر, جمعه، تغابن و اعلی

اما م باقر علیه السلام در باب فضيلت اين سوره ها فرمود: هركس همه مسبحات را پيش از آن كه بخوابد، تلاوت نمايد، نمى ميرد تا حضرت مهدى ارواحنا له الفداء را درك كند و چنانچه مرد، در پناه و همسايگى رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم خواهد بود[1]

[1]ثواب الاعمال ص148 .

برگرفته از سایت مهدی نت

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  دوشنبه بیست و دوم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 13:58;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  بدون نظر

مهدی در قرآن

خداوند در قرآن كريم، در آيات متعددى وعده تشكيل حكومت واحد جهانى اسلام، بسط دين اسلام، غلبه آن بر همه اديان، زمامدارى صلحا و ارباب لياقت و پيروزى حزب الله را داده است. در اين زمينه، آيات بسيارى در قرآن كریم وارد شده همه محققان اماميه، كتب مستقلى درباره مهدى در قرآن نگاشته اند كه از جمله آن ها كتاب المحجة فی منزل القائم فی الحجة تأليف محدث و مفسر خبير سيد هاشم توبلى بحرانى است.

مؤلف در اين كتاب، يكصد و بيست آيه از آيات قرآن كريم را به استناد احاديث وارده، بر امام مهدى ارواحنا له الفداء تطبيق كرده است.
على اكبر مهدى پور نيز دركتاب سیماى امام زمان در آيينه قرآن ، يكصد و چهل آيه از آيات شریفه قرآن كريم را به استناد احاديث فريقين، بر امام مهدى ارواحنا له الفداء تطبيق كرده است .

على دوانى نيز دركتاب "مهدى موعود" كه ترجمه جلد سيزدهم بحارالانوار چاپ سنگى است، در باب پنجم، شصت و يك آيه از قرآن را كه در روايات اهلبيت علیه السلام تأويل به ظهور امام زمان ارواحنا له الفداء شده، آورده است.

در نويدهاى قرآن كريم، چهار ركن اساسى براى كارنامه قيام مصلح جهانى بيان شده است:

1 ـ حكومت واحد جهانى بر اساس توحيد، به رهبرى موعود قرآن، تشكيل خواهد شد و اداره آن به دست مردم صالح و با ايمان واگذار خواهد گرديد.

2 ـ برنامه هاى عالى اسلامى و نظام كامل حكومت "الله " در سرتا سر جهان، بدون كم وكاست، اجرا مى شود و همه احكام الهى به خود جامه عمل خواهد پوشيد.

3 ـ بيم و هراس توده مردم از بين خواهد رفت و آرامش و امنيت كامل در سراسرگيتى بر قرار خواهد گرديد. همگان خداى يكتا را پرستش خواهند كرد و هرگونه شرك و بت پرستى ريشه كن خواهد شد.

برگرفته از سایت مهدی نت

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  یکشنبه بیست و یکم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 3:49;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  2 نظر

یاری کردن حضرت

از وظايف مؤمنان، نصرت و يارى كردن آن حضرت مى باشد كه نصرت خداوند متعال است.

يارى كردن امام عصر ارواحنا له الفداء ، اين است كه مؤمن نسبت به آن چه خواست آن حضرت است، اقدام نمايد. نصرت در زمان غيبت به آن است كه مؤمن خودسازى كند و در حق آن حضرت و شيعيان او دعا نموده، مناقب و فضايل آن حضرت را بيان نمايد.

اما نصرت در زمان ظهور، با جهاد كردن در كنار امام و صبر بر سختى ها و بذل مال و جان به دست مى آید. [1]

دفاع از امام و صيانت از دين او و سنت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم نوعى يارى کردن آن حضرت است .

در وجود ولى عصر ارواحنا له الفداء امورى جمع شده كه هركدام از آن ها موجب اهتمام ورزيدن در نصرت و يارى آن جناب است، زيرا كه يارى نمودن او، يارى كردن مظلوم، و نصرت غريب و يارى عالم، وكمك به ذى القربى، و نصرت ولى نعمت، و يارى نبودن واسطه نعمت و نصرت كسى است كه خداوند او را يارى مى كند، و نصرت كریم، شريف، طريد، خونخواه و مهجور است. [2]

 
[1] را وصال، حسينى مطلق ص 125.

[2] مكيال المكارم ج 2، ص319 (ترجمه سيد مهدى حائرى قزوينى). 

برگرفته از سایت مهدی نت  

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  پنج شنبه هجدهم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 21:16;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  2 نظر

معجزه ای فراتر از درک زمان، در بطن آفرینش رخ می دهد.

مکه، حیرت این اعجاز بی بدیل را زانو زده است.

کعبه با تمام وجود، پابه پای بنت اسد، درد می کشد. ناگهان، در خوش آهنگی لحظات بالادست، در مقدس ترین دقایق حضور، بر شاخه ابدیت، زیباترین بهار گل می کند.

دیوار کعبه، آماده ترک خوردن است. سه روز تمام، انتظار؛ آن هم دور خانه خدا. معجزه، بی محابا می کوبد به دیوارهای کعبه. ناگهان در مقابل دیدگان حیرت زده حجاز، از پیشانی کعبه آفتاب طلوع می کند.

آسمان می پیچد از شوق در دل نشینی تبسم های آسمانی کودک ابوطالب.

مکه پلک می زند ناباوری اش را. مکه، بر زمین می نشیند و پیشانی به خاک می گذارد، عظمت این اتفاق را.

نسیم عطر خوش حضورش را می پراکند تا دورترین نقطه از گستره خاک. دنیا می پیچد در نور؛ نوری ازلی، برخاسته از عمق روشنان نگاه حیدری.

عالم، دهان حیرت گشوده است، عظمت واقعه را.

کودک، یعنی علی، پلک می گشاید به جهانی از عاطفه، به وسعت نامحدودی از مهربانی... و تبسمی، لب هایش را می شکوفاند.

این علی است؛ سری از اسرار خداوند، رازی ناگشوده از مکنونات آفرینش.

تمام آفاق، سرشار از جذبه لاهوتی تبسم های عارفانه علی است.

از هیبت نامش، سکوت کرده است جهان! تمام پنجره ها شکوه ملکوتی اش را به تماشا نشسته اند.

شاهکار بی نظیر آفرینش، آغاز تصنیف های عاشقانه بنده و معبود! چقدر موسیقی آمدنت، به زیباترین ترانه پرندگان خوش الحان می ماند!

طنین صدایت، به لحن دلنوازترین موسیقی فرادست، شبیه است.

روزهای نیامده جهان، از عطر آمدنت سرشارند. پیش از این، کام روزگار، با طعم خوش نامت آشنا بود.

پیش از این، سطر به سطر جهان، آیین پهلوانی و جوان مردی ات را از بر کرده بود.

نخلستان ها به شوق صدای تو، قد راست می کنند. رودها، به اشاره نگاهت، می خروشند!

ذره ذره خلقت، بر دوش خود، کوله بار محبت و ارادت تو را دارند!

هر ذره در شروع خودش گفت: «یا علی»

مقصود عاشقانه فطرت، علی علی است

باغ های عدالت، طراوات نگاه تو را به انتظار نشسته اند!

ای راز سر به مهر آفرینش!

کاش می شد تمام دقایق عمر، ساحل نشین اقیانوس بی کران و جاودانگی ات باشم و جرعه نوش به سوی معرفتت!

خجسته زادروز میلاد فرخنده مولی الموحدین، امیرالمومنین، حیدر کرار، شیر خدا، مولود کعبه را به محضر مقدس حضرت ولیعصر (عج) و شیعیان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم .

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  یکشنبه چهاردهم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 14:8;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  3 نظر

یاد کردن حضرت

از وظائف مؤمن منتظر، يادكردن امام عصر ارواحنا له الفداء ، در همه زمان ها و مكان ها - در حد مقدور- است؟ به ويژه در روزها و ساعات مخصوص آن حضرت مانند: روز جمعه، نيمه شعبان، شب هاى قدر و پس از نمازهاى يومیه. بهترين صورت ياد حضرت، آن صورتى است كه دل و روح مؤمن در تسخير ياد آن حضرت باشد.

ياد و ذكر آن حضرت در هر حال و در هر صورتى، ذكر و ياد خداوند متعال است. [1]

زمان هايى كه نسبت به ياد حضرت مهدى ارواحنا له الفداء در آن ها تأكيد بيشترى شده است: شب و روز نيمه شعبان، شب هاى قدر، شب و روز عاشورا، شب و روز جمعه، روز نوروز، عصرهاى روز دوشنبه و پنج شنبه، هنگام خواب، ثلث آخر شب كه آن حضرت مشغول تهجد است، هنگام طلوع فجر، پس از نماز صبح، اول ظهر، پس از نماز ظهر، پس از نماز عصر، هنگام غروب آ فتاب، روز عرفه، روزهاى عيد، ميلاد معصومين علیه السلام و ايام شهادت آنان مى باشد.

و اما مكان هاى ویژه ياد آن حضرت عبارتند از: مسجد الحرام، مسجد سهله، مسجد كوفه، مسجد جمكران، سرداب مقدس، مسجد زيد، مسجد صعصعه، صحراى عرفات، مشاهد مشرفه معصومين علیه السلام به ويژه كربلا.

ياد و ذكر امام علیه السلام با زيارت او، تقديم سلام و درود بر او، دعا در حق ايشان، اهداى اعمال صالحه مثل صدقه دادن و نماز خواندن و هم چنين انجام نيابت از طرف ايشان در اعمال و عبادات به ويژه حج، تحقق مى يابد. [2]

البته نامگذارى فرزندان به اسامى و القاب حضرت و مادر بزرگوارشان، انتشار كتاب و نشريات مهدوى، برگزارى نمايشگاه ها وگفتمان ها، شب هاى شعر و مسابقات فرهنگى، توليد برنامه هاى تلويريونى و راديويى و ... گامى مثبت در يادكرد حضرت و اقدامى مهم در جهت گسترش و تعميق فرهنگ مهدویت در جامعه است.

 
[1] كا فى ج 2، ص 493. 2

[2] راه وصال، حسينى مطلق ص 120.

برگرفته از سایت مهدی نت

+ äæÔÊå ÔÏå ÏÑ  شنبه سیزدهم خرداد 1391 ;ÓÇÚÊ 20:59;  ÊæÓØ بنفشه کامرانی ;  بدون نظر